DORADZTWO PODATKOWE

Strategia podatkowa dla Twojej firmy

Zgodnie z zapowiedziami władz pierwszy raz obowiązek jej przygotowania pojawi się w odniesieniu do roku podatkowego 2021 – pierwotnie wskazywano na 2020 r. Strategia będzie zbiorem informacji o zarządzaniu obszarami podatkowymi przez podatnika, jego współpracy z organami skarbowymi, specyficznych transakcjach i reorganizacjach biznesowych, jak i otrzymanych rulingach i wiążących interpretacjach.

Zobowiązani do jej przygotowania będą:

  • podatkowe grupy kapitałowe
  • inni podatnicy, których roczne przychody przekroczyły EUR 50 mln

Wraz z naszym zespołem już przygotowujemy strategie podatkowe dla naszych Klientów. Najczęściej scenariusze współpracy przyjmują dwie formy:

  • Mapowanie istniejących w Spółce procesów i procedur podatkowych oraz przygotowanie w oparciu o nie strategii podatkowej stanowiącej swego rodzaju „master agreement” w stosunku do obowiązujących już procesów i procedur oraz regulującej obszary dotychczas niepokryte w wewnętrznych regulacjach.
  • Przygotowanie kompleksowej strategii podatkowej opisującej procesy dotyczące wprowadzania zapisów podatkowych, osoby odpowiedzialne za rozliczenia podatkowe i przygotowywanie deklaracji i informacji podatkowych, procedury w kluczowych obszarach podatkowych, np. procedura w zakresie MDR, procedura w zakresie podatku u źródła, procedura w zakresie rozliczania 50% w formie kompleksowego dokumentu „master agreement”.

Prace rozpoczynamy dopiero po akceptacji przez Klienta naszych warunków współpracy, które określamy w formie ryczałtowej – nawet jeżeli nasze faktyczne zaangażowanie przekracza pierwotny szacunek, Klient zostaje obciążony jedynie kwotą stałą, wynikającą z wcześniejszych ustaleń.

Z chęcią umówimy się z Państwem na rozmowę telefoniczną lub video calla, aby omówić zakres Państwa obowiązków w powyższym obszarze.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

ŁUKASZ BĄCZYK

HEAD OF TAX

lbaczyk@asbgroup.eu
+48 570 400 482

Przygotowanie do nowego JPK_VAT

Od 1 października 2020 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące JPK, zastępujące dotychczasowy sposób deklarowania, raportowania i prowadzenia ewidencji w podatku od towarów i usług.

Nowe regulacje oznaczają zmiany zarówno od strony technicznej, jak i merytorycznej – w tym wprowadzają obowiązek stosowania dodatkowych oznaczeń niektórych rodzajów transakcji, procedur i dokumentów.

Poprawne ustalenia zakresu zastosowania nowych oznaczeń często wymaga szczegółowej analizy procesów sprzedaży, zakupu i wystawiania dokumentów w firmie. Wynika to z faktu, że wybór dodatkowych oznaczeń jest ściśle uzależniony od cech danej transakcji – wymagają one przebadania nie tylko faktury, ale i dokumentów źródłowych.

Błędne oznaczenie może oznaczać nałożenie kary 500 zł za każdy błąd lub odpowiedzialność karną skarbową.

Nasz zespół pomoże zweryfikować, czy Państwa firma jest przygotowana na nadchodzące zmiany, w szczególności potwierdzić merytoryczną prawidłowość stosowania w systemie księgowym dodatkowych oznaczeń.

Nasze działanie może przybrać formę:

  • konsultacji pisemnych,
  • konsultacji telefonicznych lub online,
  • konsultacji bezpośrednio na miejscu u Państwa w biurze – w zależności od Państwa potrzeb.

Zachęcamy do kontaktu!

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

JAROSŁAW SZAJKOWSKI

TAX MANAGER, DORADCA PODATKOWY

jszajkowski@asbgroup.eu
+48 570 400 673

Transakcje i reorganizacje – M&A

Jeżeli dokonujesz transakcji, szczególnie na rynku nieruchomościowym, z przyjemnością podzielimy się z Tobą naszym bogatym doświadczeniem w kontekście:

  • określenia prawidłowych implikacji podatkowych danej transakcji (VAT/PCC), również poprzez wystąpienie z wnioskiem o indywidualną interpretację podatkową (w tym wspólną dla zbywcy i nabywcy)
  • wsparcie nabywcy nieruchomości w zakresie zwrotu VAT
  • wsparcie w dokonaniu rozliczeń około transakcyjnych i po transakcyjnych
  • zaplanowania efektywnej struktury właścicielskiej i rozważenia preferencyjnych form prowadzenia działalności
  • doboru efektywnej struktury finansowania, z uwzględnieniem regulacji WHT
    zaplanowaniu efektywnej struktury nabycia i zbycia inwestycji
  • określeniu optymalnej struktury transakcji (share deal / asset deal)
  • przeprowadzeniu badania typu due diligence (zarówno podatkowego, jak i finansowego) lub audytu podatkowego
  • dokonaniu prawidłowej alokacji ceny nieruchomości na poszczególne środki trwałe
  • doradztwa w zakresie podatku minimalnego
  • wsparcia w zakresie podatku od nieruchomości
  • doradztwa w zakresie rozliczeń fit-out’ów
  • doradztwa w zakresie WHT przy dystrybucji środków do inwestorów
  • doradztwa w zakresie M&A: transakcji wymiany udziałów, połączeń, podziałów, przekształceń
  • analizy poszczególnych czynności pod kątem klauzul antyabuzywnych (w tym GAAR) oraz pod kątem raportowania dla celów MDR

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

PAWEŁ JÓŹWIK

SENIOR MANAGER, ATTORNEY-AT-LAW

pjozwik@asbgroup.eu
+48 730 600 549

Podatek u źrodła – WHT

Z chęcią pomożemy Państwu w:

  • Identyfikacji przepływów, które mogą skutkować obowiązkiem poboru podatku u źródła (WHT) w Polsce – przegląd WHT
  • Przygotowaniu procedury WHT:
    a) zawierającej sposób postępowania Państwa spółki w odniesieniu do poszczególnych rodzajów przepływów (odsetki, dywidendy, należności licencyjne, zapłata za wybrane usługi)
    b) z uwzględnieniem relacji z kontrahentem (zwolnienie na podstawie dyrektywy lub zwolnienie lub obniżona stawka WHT na podstawie danej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania)
    c) zarówno po wejściu reżimu WHT w roku 2019 (nowa definicja rzeczywistego właściciela oraz konieczność wykazania należytej staranności płatnika), jak i po wejściu w życie zapowiadanego nowego reżimu WHT (obowiązek poboru WHT)
  • Przygotowanie kwestionariuszy pomagających udowodnić należytą staranność po stronie płatnika
  • Przygotowanie oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków do zastosowania zwolnienia z WHT lub obniżonej stawki WHT
  • Przygotowaniu wniosku o opinię WHT do władz skarbowych lub wniosku o interpretację indywidualną

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

ŁUKASZ BĄCZYK

HEAD OF TAX

lbaczyk@asbgroup.eu
+48 570 400 482

Ceny transferowe

W ramach kompleksowo realizowanych projektów z obszaru cen transferowych z chęcią pomożemy Państwu w:

  • przygotowaniu dokumentacji cen transferowych zarówno na poziomie lokalnym (local file), jak i grupowym (master file), raportowaniu CBC
  • opracowaniu od podstaw polityki cen transferowych lub weryfikacji aktualnie istniejących polityk i dostosowaniu jej do realiów gospodarczych
  • przygotowaniu analiz porównawczych, jako instrumentu do zarządzania ryzykiem w obszarze cen transferowych, dla wszystkich rodzajów transakcji
  • przygotowaniu lub opiniowaniu umów i innych dokumentów korporacyjnych pod kątem ich zgodności z obowiązującą polityką cen transferowych oraz krajowymi przepisami prawa i standardów międzynarodowych
  • bieżącym wsparciu w ramach określenia modelu współpracy z podmiotami powiązanymi w tym:
    – mapowanie powiązań wewnątrzgrupowych
    – określanie obowiązków dokumentacyjnych w danym roku podatkowym
    – tworzenie oraz aneksowanie umów wewnątrzgrupowych wraz z analizą warunków wynagrodzenia pod kątem cen transferowych
    – modelowanie cen transferowych w celu skorzystania z instytucji safe harbour
  • przeprowadzeniu przeglądów z zakresu cen transferowych przed kontrolą podatkową lub podpisaniem oświadczenia przez kierownika jednostki,
  • właściwej alokacji dochodów do oddziału
  • postępowaniach podatkowych, poprzez reprezentując Klienta przed organem oraz przygotowanie dokumentacji ochronnej (defence file)
  • wsparciu w procesie uzyskania uprzedniego porozumienia cenowego (tzw. APA)
  • sporządzeniu interpretacji indywidualnej w zakresie wątpliwości na gruncie przepisów o cenach transferowych

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

Katarzyna Chajęcka

TAX MANAGER

kchajecka@asbgroup.eu
+48 664 499 234

VAT i akcyza

Doradzaliśmy i doradzamy podmiotom z branży nieruchomości, retail, FMCG, turystycznej, motoryzacyjnej, IT, chemicznej, farmaceutycznej, energetycznej, paliwowej i tytoniowej. Nasi specjaliści wspierali również klientów w sporach podatkowych i sądowo-administracyjnych, w szczególności związanych z błędną klasyfikacją towarów oraz wplątaniem w udział w transakcjach karuzelowych. Bogate i wszechstronne doświadczenie naszego zespołu pozwala zaoferować naszym klientom szerokie wsparcie w wielu dziedzinach:

• Bieżące doradztwo podatkowe (Hotline)

Ścisła, współpraca z naszym działem księgowym powoduje, że w naszej pracy niemal codziennie stykamy się z bieżącymi problemami stosowania prawa podatkowego. Możemy podzielić się z Państwem naszą wiedzą i doświadczeniem poprzez bieżące konsultacje telefoniczne, mailowe, internetowe lub też spotkania indywidualne – w siedzibie naszej firmy lub u Państwa.

• Przygotowywanie opinii i analiz prawnopodatkowych

W przypadku zagadnień bardziej złożonych lub obejmujących również inne podatki – możemy zaoferować Państwu przygotowanie analiz i opinii w formie memorandów. Dokumenty zawierają szczegółową analizę przedstawionego nam zagadnienia w oparciu o istniejące przepisy i bieżącą praktykę ich stosowania, wraz z propozycjami jego praktycznego rozwiązania. Efektem naszego przeglądu może być rekomendacja do wystąpienia o interpretację prawa podatkowego.

• Przeglądy podatkowe

Nasz zespół może przeprowadzić badanie prawidłowości stosowania przepisów prawa podatkowego w Państwa działalności. W takim przypadku określacie Państwo okresy podatkowe oraz zakres szczegółowości badania. Efektem naszych prac jest pisemny raport podsumowujący nasze spostrzeżenia oraz zawierający na rekomendacje co do dalszego stosowania. W drugim etapie naszego przeglądu możemy przygotować dla Państwa Instrukcję podatkową, która może wspomóc wdrożenie naszych rekomendacji.

• Przeglądy w zakresie prawidłowości stosowanych stawek podatkowych

Szczególną formą przeglądu jest przegląd nastawiony na sprawdzenie prawidłowości stosowanych stawek VAT. W ramach tego przeglądu nasi eksperci badają cechy sprzedawanych przez Państwo towarów i świadczonych usług. Efektem naszych prac jest dokument zawierający wykaz przebadanych towarów i/lub usług wraz z rekomendacjami co do prawidłowych stawek VAT lub akcyzy. Efektem naszego przeglądu może być rekomendacja do wystąpienia o Wiążącą Informację Stawkową lub Wiążącą Informację Akcyzową.

• Przeglądy w zakresie prawidłowości opodatkowania transakcji transgranicznych

Transakcje transgraniczne, dające uprawnienia do zastosowania stawki 0% VAT (dostawy wewnątrzwspólnotowe i eksport towarów), już od wielu lat są przedmiotem zwiększonego zainteresowania organów podatkowych. Ze względu na zawiłe uregulowania (skomplikowany sposób dokumentowania, konieczność dochowania należytej staranności, niejasne rozliczanie transakcji łańcuchowych) stanowią one dla podatników obszar zwiększonego ryzyka. By je zminimalizować – nasz zespół może dokonać przeglądu Państwa dokumentacji. Na jego podstawie sporządzony zostanie raport, w którym m.in. określimy poziom tego ryzyka, wskażemy w na braki dokumentacyjne wymagające uzupełnienia, wskażemy na kontrahentów mogących wymagać dodatkowej weryfikacji. W drugim etapie naszego przeglądu możemy przygotować dla Państwa Instrukcję podatkową, która może wspomóc wdrożenie naszych rekomendacji.

• Przeglądy podatkowe w celu wdrożenia JPK_VAT

Obowiązujące od dnia 1 lipca 2020 r. przepisy VAT wymagają od podatników znacznie bardziej szczegółowego niż dotychczas prowadzenia ewidencji na potrzeby VAT. Wiele rodzajów transakcji wymaga zastosowania dodatkowych oznaczeń, przy czym zastosowanie oznaczeń nieprawidłowych może oznaczać karę w wysokości 500 zł za każdy błąd. Nasz przegląd w jest nastawiony na ustalenie transakcji, w stosunku do których podatnik powinien zastosować dodatkowe oznaczenia. Efektem naszych prac jest pisemny raport z naszymi rekomendacjami. Efektem naszego przeglądu może być rekomendacja do wystąpienia o Wiążącą Informację Stawkową.

• Przeglądy podatkowe typu due dilligence i wsparcie w transakcjach nieruchomościowych

Transakcje nieruchomościowe, ze względu na znaczną wartość transakcji i skomplikowany sposób opodatkowania, są przedmiotem wysokiego ryzyka podatkowego. Nasz zespół posiada bogate doświadczenie w zakresie tego typu projektów, w trakcie którego m.in. ustala prawidłową stawkę podatku, wspiera strony transakcji w badaniu prawnopodatkowych aspektów umowy sprzedaży oraz dokumentacji towarzyszącej, proponuje rozwiązania mające na celu jak najpełniejsze zabezpieczenie podatkowe stron. Efektem naszego przeglądu może być rekomendacja do wystąpienia o interpretację prawa podatkowego.

• Instrukcje i regulaminy podatkowe

Instrukcje i regulaminy podatkowe są dokumentami, które mają na celu usprawnienie i zabezpieczenie prawidłowego stosowania przepisów prawa podatkowego u podatnika. Są również jednym z dowodów na dochowanie przez podatnika należytej staranności w przestrzeganiu przepisów prawa podatkowego. Nasze instrukcje mogą dotyczyć całego spektrum działalności, jak również jego wybranych aspektów, np. sposobu dokumentacji transakcji transgranicznych.

• Interpretacje przepisów prawa podatkowego

Interpretacje przepisów prawa podatkowego to forma zabezpieczenia sposobu stosowania przepisów prawa podatkowego przez podatnika. Podatnik który uzyskał taką interpretację może powołać się na nią w kontaktach z organem podatkowym. Interpretacja, jeśli została sporządzona prawidłowo, jest wiążąca dla organu podatkowego. Wniosek może zostać złożony przez podatnika lub tez przez kilka podmiotów wspólnie zainteresowanych określonym rozstrzygnięciem.

• Wiążące Informacje Stawkowe

Wiążące Informacje Stawkowe stanowią odpowiednik interpretacji indywidualnych. Stanowią one oficjalne potwierdzenie prawidłowości klasyfikacji danego towaru lub usługi i prawidłowości zastosowanej przez podatnika stawki podatku.

• Wiążące Informacje Akcyzowe

Wiążące Informacje Akcyzowe stanowią odpowiednik interpretacji indywidualnych. Stanowią one oficjalne potwierdzenie prawidłowości klasyfikacji danego towaru na potrzeby podatku akcyzowego.

• Wsparcie w toku kontroli podatkowych, postępowań podatkowych i postepowań sądowo-administracyjnych

Posiadamy bogate doświadczenie we wspieraniu podatników w sporach z organami podatkowymi. Nasze działania mogą objąć zarówno wsparcie w sporządzaniu pism i odpowiedzi do organów podatkowych i sądów administracyjnych (w tym skarg i skarg kasacyjnych), jak i bezpośrednią reprezentację klientów na każdym etapie postępowań: kontrolnych, podatkowych, postępowań przed wojewódzkim sądem administracyjnym oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym.

• Szkolenia i webinaria

Możemy przygotować dla Państwa szkolenia i webinaria na dowolny zaproponowany przez Państwo temat podatkowy. Mogą być to szkolenia z wiedzy podstawowej (np. wprowadzenie do podatku od towarów i usług), szkolenia zaawansowane dotyczące bieżącej praktyki stosowania prawa, szkolenia dla poszczególnych branż (np. turystycznej) czy też szkolenia ze zmian przepisów prawa podatkowego. Nasze szkolenia mogą dotyczyć również zapoznania Państwa pracowników z efektami naszych prac wcześniej przeprowadzonych dla Państwa (np. omówienie i przeszkolenie ze stosowania instrukcji podatkowej).

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

JAROSŁAW SZAJKOWSKI

TAX MANAGER, DORADCA PODATKOWY

jszajkowski@asbgroup.eu
+48 570 400 673

CIT – Podatek dochodowy od osób prawnych

Mamy bogate doświadczenie w doradztwie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych zarówno firmom rodzinnym, jak i międzynarodowym korporacjom. Możemy Państwa wesprzeć w następujących kwestiach:

  • wsparcie w planowaniu podatkowym i bieżącym doradztwie podatkowym
  • weryfikacja metodologii rozpoznawania przychodów podatkowych i kosztów uzyskania przychodów
  • ustalenie wartości początkowej środków trwałych i amortyzacji
  • doradztwo w zakresie możliwości odliczenia od podatku kosztów finansowych / usług niematerialnych
  • analiza podziału przychodów na przychody kapitałowe i przychody operacyjne
  • ustalenie wartości podatku minimalnego od nieruchomości komercyjnych
  • analizę możliwości zastosowania preferencyjnych stawek (9% CIT, 5% IP Box)
  • analizę możliwości zastosowania ulgi B+R
  • przygotowanie wniosków o wydanie interpretacji podatkowej
  • przeprowadzenie przeglądów podatkowych
  • przeprowadzenie warsztatów i szkoleń podatkowych dla klientów
  • doradztwo w zakresie międzynarodowego prawa podatkowego
  • wsparcie w zakresie transgranicznych kwestii podatkowych i transakcji
  • doradztwo w zakresie podatku u źródła (WHT)
  • sprawdzanie poprawności w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w szczególności:
    – przegląd ksiąg rachunkowych, dokumentów źródłowych i kalkulacji
    – przygotowanie kalkulacji podatku CIT
    – przygotowanie zeznania rocznego CIT-8
    – elektroniczne przesłanie zeznania rocznego do organu podatkowego
  • identyfikację czynności podlegających potencjalnie pod klauzulę przeciwko unikaniu opodatkowania (GRA) i raportowanie MDR
  • wsparcie podczas kontroli podatkowej lub skarbowej, reprezentowanie klientów w postępowaniach przed sądami administracyjnymi
  • bieżące wsparcie podatkowe

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

MARTA SKRODZKA

TAX MANAGER, DORADCA PODATKOWY

mskrodzka@asbgroup.eu
+48 666 023 871

PIT – doradztwo indywidualne

1) Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić, jeżeli jesteś przedsiębiorcą:

  • Określimy optymalną formę działalności dla skali i profilu Twojego biznesu
  • Rozważamy dostępne formy i reżimy opodatkowania, aby pomóc w doborze najkorzystniejszej formy lub struktury działalności
  • Pomożemy w przekształceniu Twojej działalności – szczególnie wtedy, gdy Twój biznes „wyrósł” poza początkowe ramy
  • Doradzimy jak efektywnie zreorganizować strukturę właścicielską, aby była bezpieczna i efektywna
  • Pomożemy w przygotowaniu umów właścicielskich – szczególnie wtedy, gdy nie wszyscy Twoi partnerzy należą do Twojej najbliższej rodziny
  • Wesprzemy w efektywnej sprzedaży Twojego biznesu oraz wypracowaniu planów sukcesyjnych

2) Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić, jeżeli jesteś płatnikiem:

  • Przeanalizujemy najbardziej skomplikowane przypadki Twoich pracowników – łamana rezydencja podatkowa, wielorakie źródła przychodów, jednoczesne opodatkowanie w wielu państwach
  • Rozliczymy Twoich pracowników dla celów PIT&ZUS, również w zakresie miesięcznych zaliczek oraz rocznych zeznań PIT
  • Pomożemy wdrożyć dostępne ulgi – koszty w wysokości połowy przychodów pracowników twórczych, czego efektem jest wzrost wynagrodzenia netto pracowników
  • Wesprzemy w określeniu implikacji podatkowych pracowniczego lub menedżerskiego programu motywacyjnego lub pomożemy w przygotowaniu wniosku o interpretację zabezpieczającą możliwość skorzystania z liniowego 19% opodatkowania PIT
  • Wesprzemy Cię w przygotowaniu wniosków A1 do ZUS

3) Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić, jeżeli jesteś pracownikiem lub menedżerem:

  • Przeanalizujemy Twoją rezydencję podatkową oraz zakres obowiązku podatkowego w Polsce, jeżeli podlegasz opodatkowaniu także za granicą
  • Pomożemy rozliczyć Twojego dochody z pracowniczego lub menedżerskiego programu motywacyjnego
  • Wesprzemy Cię w rozliczeniu miesięcznych zaliczek należnych od zagranicznych źródeł (np. zagraniczna umowa o pracę wykonywaną w Polsce)
  • Rozważymy dostępne preferencje – rozliczenie wspólne, ulga na dzieci, ulga termomodernizacyjna, 50% koszty uzyskania przychodu dla pracowników twórczych, itp.
  • Pomożemy w zdobyciu certyfikatu rezydencji podatkowej
  • Doradzimy w doborze optymalnej struktury zaangażowania, szczególnie w przypadku członków zarządu i kadry menedżerskiej

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

ŁUKASZ BĄCZYK

HEAD OF TAX

lbaczyk@asbgroup.eu
+48 570 400 482

Raportowanie dla celów podatkowych – Uzgodnienia i schematy – MDR

Z chęcią pomożemy Państwu w:

  • Identyfikacji tych transakcji, operacji gospodarczych, planów i czynności, które mogą podlegać raportowaniu
  • Identyfikacji schematów transgranicznych
  • Przygotowaniu deklaracji MDR-1 informującej o pierwszej czynności uzgodnienia
  • Przygotowaniu deklaracji MDR-3 informującej o skorzystaniu z uzgodnienia
  • Opracowaniu formalnej procedury MDR
  • Opracowaniu nieformalnej procedury mającej na celu wykazanie należytej staranności po stronie spółki w kontekście analizy wewnętrznych operacji potencjalnie podlegających raportowaniu
  • Przeprowadzeniu szkolenia dla pracowników mającego na celu ułatwienie identyfikacji wewnętrznych operacji, które mogą podlegać raportowaniu MDR

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

MARTA SKRODZKA

TAX MANAGER, DORADCA PODATKOWY

mskrodzka@asbgroup.eu
+48 666 023 871

Tarcza antykryzysowa

Jeżeli potrzebują Państwo wsparcia w kontekście regulacji tarczy antykryzysowej, prosimy o kontakt.
Dla naszych Klientów oferujemy następujące usługi:

  • Indywidualną analizę regulacji antykryzysowych w kontekście identyfikacji najbardziej efektywnych instrumentów, które może zastosować dany podmiot
  • Przygotowanie wniosku o odstąpienie z egzekucji należności
  • Przygotowanie wniosku o dofinansowanie pracowników
  • Przygotowanie porozumienia z pracownikami o zmianie warunków zatrudnienia
  • Przygotowanie wniosku o zwolnienie ze składek ZUS
  • Przygotowanie wniosku o odroczenie składek ZUS
  • Przygotowanie planu spłaty należności z uprawdopodobnieniem poprawy wyników finansowych
  • Przygotowanie wniosku o tzw. “postojowe”
  • Przygotowanie wniosku o pożyczkę lub gwarancję
  • Przygotowanie wniosku o wsparcie działalności artystycznej lub twórczej

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

ŁUKASZ BĄCZYK

HEAD OF TAX

lbaczyk@asbgroup.eu
+48 570 400 482

Postępowania przed ZUS, podatkowe i sądowe

Niejasne, często zmieniające się przepisy w zakresie podatków oraz ubezpieczeń społecznych powodują, że w ich codziennym stosowaniu nietrudno popełnić błąd. Błąd w stosowaniu prawa może popełnić podatnik, ale również i organ administracyjny. W takim przypadku może dojść do sporu, w którym warto skorzystać ze wsparcia profesjonalisty.

Nasz zespół posiada bogate doświadczenie w reprezentowaniu klientów w sporach podatkowych oraz w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych. Nasi doradcy podatkowi i radcy prawni występowali zarówno przed organami podatkowymi i ZUS, jak i sądami powszechnymi i administracyjnymi.

Możemy zaoferować Państwu kompleksowe wsparcie m.in. w następujących kwestiach:

• Wsparcie w trakcie kontroli ZUS oraz prowadzenie postepowań sądowych w sprawach ubezpieczeń społecznych

Nasz zespół może:

  • doradzić jak przygotować się do kontroli ZUS oraz służyć wsparciem w jej trakcie
  • uczestniczyć w przesłuchaniach stron i świadków postępowania
  • reprezentować, na podstawie pełnomocnictwa, Klienta bądź jego podmiot w postępowaniu przez ZUS oraz sądami powszechnymi (w tym Sądem Najwyższym)
  • sporządzać wnioski, zastrzeżenia, odpowiedzi oraz wszelkie inne pisma procesowe
  • sporządzać odwołania od decyzji ZUS, apelacje od wyroku sądów I instancji oraz kasacje do Sądu Najwyższego

• Rozpoznawanie możliwości ubiegania się o zwrot podatku i prowadzenie postepowań nadpłatowych

Nasz zespół może:

  • Przeprowadzić badanie mające na celu rozpoznanie, czy u Klienta zaistniały sytuacje powodujące powstanie nadpłaty
  • Doradzić najefektywniejszą formę ubiegania się o zwrot nadpłaty
  • sporządzić wnioski nadpłatowe
  • przygotować Klienta do udziału w postępowaniu nadpłatowym bądź prowadzić je przy jego udziale
  • sporządzić lub pomóc w sporządzaniu odpowiedzi oraz innych pism do organów podatkowych i ubezpieczeń społecznych
  • reprezentować podatnika, na podstawie pełnomocnictwa, przed organami podatkowymi i ubezpieczeń społecznych, a także sądami i sądami administracyjnymi

• Wsparcie w toku czynności sprawdzających i kontroli podatkowych

Nasz zespół może:

  • doradzić, jak przygotować się do kontroli
  • doradzać w trakcie czynności sprawdzających oraz w trakcie kontroli, w tym w kontaktach z organami podatkowymi
  • sporządzać wnioski, zastrzeżenia, odpowiedzi oraz inne pisma w zakresie prowadzonych postępowań
  • reprezentować podatnika, na podstawie pełnomocnictwa, w czynnościach przez organami podatkowymi

• Prowadzenie postepowań podatkowych i sadowo-administracyjnych

Nasz zespół może:

  • sporządzać wnioski, odpowiedzi oraz inne pisma procesowe
  • reprezentować Klienta lub jego podmiot, na podstawie pełnomocnictwa, przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi
  • uczestniczyć w przesłuchaniach stron i świadków postępowania
  • sporządzać odwołania do organów podatkowych, skargi do sądów administracyjnych oraz skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego

Jesteśmy do Państwa dyspozycji

JAROSŁAW SZAJKOWSKI

TAX MANAGER, DORADCA PODATKOWY

jszajkowski@asbgroup.eu
+48 570 400 673

FORMULARZ KONTAKTOWY

+48 22 222 33 55

    * - pola obowiązkowe